Honda Concerto

Oficjalne forum Hondy Concerto


Teraz jest 27 sie 2014, o 15:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: D16A8 - styl jazdy a spalanie
PostNapisane: 5 gru 2013, o 15:37 
Offline

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 20:23
Posty: 27
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 0
Auto: Concerto
Silnik: D16A8
GG: 0
Miasto: Błonie
Witam,

Mam nadzieje ze dobry dzial...


od niedawna mam Concerto z silnikiem D16A8
naczytalem sie ze auto z tym silnikiem przy spokojnej jezdzie powino palic w granicach 8-9L max.

No i testuje.

Pierwsze tankowanie - 150zl czyli 28L benzyny
Nie oszczedzalem i od czasu do czasu deptalem honde do 7K rpm zeby zobaczyc jak to jezdzi.
Byla tez trasa 120km autostrada przy predkosci 120-130km/h
Reszta to jazda po miescie, odcinki kilkukilometrowe...

Na 28L przejechalem 270km, wiec srednia to +-10,5 L/ 100km

Podsumowujac: 50% trasa 120-130km/h, 50% miasto i troche deptania na maxa

Mysle sobie OK - skoro bez oszczedzania spalila 10,5/100km to zobacze ile spali w trybie oszczednym.

Zatankowalem znowu za 150zl czyli 28L
Biegi zmienialem przy 2,5-3K RPM
Rozpedzajac sie robilem to dynamicznie (w ww zakresie obrotow) po czym stabilizowalem predkosc.
Gasilem silnik czekajac na przejezdzie, pod sklepem itp.
Nawet przez sekunde nie bylem w okolicy 4000 RPM

Przejechane odcinki dosc zblizone:
Okolo 100km trasa przy predkosci 90-100km/h
reszta to jazda po miescie - kilkukilometrowe odcinki.

Podsumowujac: 40% trasa przy 90-100km/h, 60% miasto bez deptania

Spalanie wyszlo mi identyczne!!! Przejechalem doklanie tyle samo km (+-5km)

Moze mi ktos z Was wytlumaczyc czemu mimo drastycznej zmiany stylu jazdy samochod spalil tyle samo paliwa?

Co robie zle? Moze ten silnik jednak woli wyzsze obroty a jazda w zakresie 2-3 tys to dla niego meczarnia?


Dzis bede znowu tankowal za 150zl, chce zrobic jeszcze jedno porownanie - bede jezdzil agresywniej, wkrecal ja do wyzszych obrotow - myslicie ze to cos da, jest sens?


A moze na stale spalanie mimo zmiany stylu jazdy ma wplyw co innego?

Czy swiece, kopulka (widac ze ktos ja kleil), palec, kable maja jakis wplyw na spalanie?
Silnik pracuje rowno, pali idelanie. Ostatni raz ww czesci byly wymieniane okolo 60 tys km temu (5 lat temu, tak przypuszczam, poprzedni wlasciciel dal mi raport z serwisu hondy co bylo robione)

Moze sonda lambda?


Jak sadzicie?

pozdr,
gozdek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D16A8 - styl jazdy a spalanie
PostNapisane: 5 gru 2013, o 22:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 09:01
Posty: 266
Wiek: 23
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Auto: Accord CD7 2.2
Silnik: F22B
GG: 0
Miasto: Chełm
Moje D16A8 tez tyle paliło. Okolice 10 litrów przy NORMALNEJ jezdzi.
Starając się jezdzić na dziadka do 2tys obrotów pogorszysz sprawę to nie diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D16A8 - styl jazdy a spalanie
PostNapisane: 5 gru 2013, o 23:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 23:17
Posty: 145
Lokalizacja: manieqm997@o2.pl
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Auto: honda concerto
Silnik: D15B2
GG: 0
Miasto: Zwoleń
a po co gasisz auto na przejezdzie?
wtedy wiecej ci paliwka idze na rozruch niz by stalo 3 min zapalone :)

_________________
HONDA... To jest TO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D16A8 - styl jazdy a spalanie
PostNapisane: 6 gru 2013, o 00:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2009, o 10:51
Posty: 291
Wiek: 25
Lokalizacja: Przeworsk
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Auto: Concerto
Silnik: D16A8
GG: 4718305
Miasto: Przeworsk
Mi wychodzi spalanie ok. 8,5-9,0l/100km w trybie mieszanym (do pracy mam 4km, do dziewczyny 25km-pół trasa, pół miasto), ale nie cisnę go za bardzo. W samej trasie spala nieco poniżej 7,0l/100km

PS: bezsensu jest tankowanie za 150zł i mierzenie w ten sposób spalania (przecież wskazówka nie jest dokładna). Zalej do pełna, zrób 100km i znowu do pełna - zobaczysz ile Ci wejdzie paliwa i uzyskasz miarodajny wynik;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D16A8 - styl jazdy a spalanie
PostNapisane: 6 gru 2013, o 08:15 
Offline

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 20:23
Posty: 27
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 0
Auto: Concerto
Silnik: D16A8
GG: 0
Miasto: Błonie
zrobie jak podpowiadacie, czyli naleje do pelna i ponownie do pelna po 100km

myslicie ze ta kopulka, palec, swiece i kable nie maja na to wplywu?

i jeszcze jedno pytanko... rozrzad byl robiony 5 lat temu (60-65 tys km temu) ruszac go czy zostawic?

pozdr,
gozdek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D16A8 - styl jazdy a spalanie
PostNapisane: 6 gru 2013, o 17:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2010, o 09:01
Posty: 266
Wiek: 23
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Auto: Accord CD7 2.2
Silnik: F22B
GG: 0
Miasto: Chełm
Ależ oczywiście że elementy układu zapłonowego mają wpływ na spalanie. W Accordzie ostatnio miałem "awarię" jednego z kabli to spalanie sporo skoczyło, wymiana kabelków i wszystko wróciło do normy.
Co do rozrządu to ciężko przez internet powiedzieć. Ale jeśli masz kasę i chcesz mieć pewne auto to wymieniaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D16A8 - styl jazdy a spalanie
PostNapisane: 6 gru 2013, o 17:57 
Offline

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 20:23
Posty: 27
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 0
Auto: Concerto
Silnik: D16A8
GG: 0
Miasto: Błonie
@UP

pisales ze mieles kiedys D16A8
napisales tez zeby nie meczyc jej ponizej 2tys rpm bo to moze przyniesc raczej efekt odwrotny od oczekiwanego (czyli malego spalania)zg...

Czy silnik w Twojej Hondzie tez robil sie glosny po przekroczeniu 2,5tys?
Ja mam wrazenie ze musze zmieniac biegi w okolicy wlasnie 2,5 max 3tys bo jadac po miescie powiedzmy na 2 biegu i obrotach ~3tys wydaje mi sie ze ten silnik az krzyczy o zmiane na wyzszy bieg... ale z drugiej strony przy 3tys pozostaje jeszcze 4 tys uzytecznych obrotow...
sam nie wiem, dzis wiozlem swoja dziewczyne i mowi czemu go tak meczysz?... patrze na obrotomierz a tam ~3tys :-/

moze oboje jestesmy przewrazliwieni, albo nie przyzwyczajeni do tego typu silnikow...

pozdr,
gozdek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D16A8 - styl jazdy a spalanie
PostNapisane: 6 gru 2013, o 22:31 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2011, o 18:03
Posty: 374
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Auto: Honda
Silnik: F20A4
GG: 0
Miasto: Będzin
Hondy wolą obroty, nie są to vw czy diesle, generalnie lepiej nie schodzić poniżej 2300rpm i nie męczyć silnika a moja w granicach 2,5-3,5rpm mniej pali niż poniżej i obroty zawsze zawsze utrzymuję w granicach 2,8-3,3 i moja Pani też ma odczucie, że męczę silnik i muszę jej tłumaczyć, że męczenie Hondy to nie wkręcanie jej na obroty i zajeżdżanie jej poniżej 2500rpm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D16A8 - styl jazdy a spalanie
PostNapisane: 7 gru 2013, o 01:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2009, o 10:51
Posty: 291
Wiek: 25
Lokalizacja: Przeworsk
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Auto: Concerto
Silnik: D16A8
GG: 4718305
Miasto: Przeworsk
Pieprzenie, za przeproszeniem :)

Jeżdże w trasie czasem w okolicy 1500obr/min, na mieście wrzucam wyższy bieg i na lajcie toczę się przy 2000obr/min i nic mi się nie dzieje... jasne - jak z takich obrotów wciśniesz gaz w podłogę to zamulisz, ale jak jeździsz delikatnie to się nic nie dzieje... Co do tego, że silnik pracuje głosno.... Jest słyszalny bo to konstrukcja DOHC, zupełnie inaczej słyszalna niż pozostałe, zwłaszcza słabe jednostki... To samo miałem w CRX IIg D16Z6 ;) Ten typ tak ma :)

Ja jeździłem na zwykłym dolocie (normalny filtr powietrza) i było znośnie... Zmieniłem na stożek od kumpla i od 2500obr/min jest ostra jazda :D U niego był mniej słyszalny w silniku typu SOHC (na wielopunkcie, nie mam na myśli 1.3 czy 1.5 MPFI).

Kolego a masz filtr powietrza seryjny? Tzn. w obudowie obok akumulatora, czy jakieś kombinacje i stożki? ;) Bo może to Ci daje taki efekt ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: D16A8 - styl jazdy a spalanie
PostNapisane: 7 gru 2013, o 10:01 
Offline

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 20:23
Posty: 27
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 0
Auto: Concerto
Silnik: D16A8
GG: 0
Miasto: Błonie
wszystko mam seryjne...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane pozycjonowanie stron phpbb3 themes

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Modyfikacje, style, tłumaczenia, usługi i pomoc - phpBB3-help.pl